به گزارش «سراج24»، شرکت خدمات ماهوارهای گلوبکست که تحت مالکیت شرکت فرانس تلکام است در نامهای اعلام کرد: «گلوبکست نامهای را به تاریخ مارس ( فروردین ) دریافت کرده و در این نامه از این شرکت خواسته شده که پخش تمام شبکههای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را حداکثر از ساعت شب آوریل ( فروردین) متوقف کند.»
در ادامه این نامه آمده است، این تصمیم بعد از این گرفته شد که دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در ماه فوریه سازمان صدا و سیما و سید عزت الله ضرغامی، رئیس این سازمان را به فهرست تحریمهای خود افزود که بر اساس آن «هر گونه حمایت از جمله ارائه خدمات به مشمولین این فهرست ممنوع است.»
شرکتهای ماهوارهای اروپایی در ماههای اخیر هجمهای هماهنگ را برای خاموش کردن صدای شبکههای بین المللی ایران ترتیب دادهاند.
میشل دو روزن، رئیس اسرائیلی-فرانسوی شرکت یوتلست با افزایش اقدامات خود جهت محدود کردن آزادی بیان، از شرکتهای ماهوارهای عمده در اروپا و آسیا خواسته که پخش رسانههای ایران را متوقف کنند



